Veoma interesantna, ali malo poznata činjenica, jeste da je zapadna Afrika regija sa najvišom stopom blizanačkih trudnoća na celom svetu! Prestonica ove ,,blizanačke regije“ je Igbo-Ora, gradić smešten na jugozapadu Nigerije, koji najvećim delom naseljavaju pripadnici Yoruba plemena. Yoruba je jedno od najvećih afričkih plemena, koje pored Nigerije, naseljava i delove susednih država- Benina, Togoa i Gane. U ovom velikom plemenu, dizigotni blizanci su toliko česta pojava, da čine čak 4.4% svih trudnoća (u poređenju sa evropskom stopom koja iznosi između 9 i 16 blizanaca na 1000 rođene dece), a članovi ove zajednice tvrde da gotovo da ne postoji porodica koja nema makar jedan par blizanaca. Ovakva neobična pojava je privukla pažnju naučnika iz različitih oblasti koji su pokušavali ponuditi naučno objašnjenje ove misterije, ali za članove Yoruba zajednice, svako od ovih objašnjenja je naprosto neprihvatljivo.
Naime, u tradicionalnim afričkim plemenima, oduvek se verovalo u natprirodno poreklo blizanaca, što je ponekad prestrašivalo roditelje, pa čak i izazivalo gađenje. U drevnim vremenima, oni su neretko odbacivali ili još okrutnije- izgladnjivali ili žrtvovali novorođene parove. Međutim, tokom istorije, kolo sreće se okrenulo u korist blizanaca, te se oni danas, makar među pripadnicima Yoruba plemena, smatraju jednim od najvećih darova bogova. Vlada verovanje da rađanje blizanaca donosi sreću, zdravlje i blagostanje čitavoj porodici, a tokom odrastanja, njima se pruža mnogo više pažnje nego ostaloj deci. Kada majka rodi blizance, organizuju se čitave ,,proslave dobrodošlice“ u kojima učestvuju svi članovi plemena, a u slučaju kada je roditelj jedan od eminentnijih članova zajednice, na zabavu dolaze i stanovnici susednih sela. Kult blizanaca je postao toliko snažan, da se čak sprovode i razni rituali i molitve, za koje se veruje da će umilostiti bogove da budućoj majci podare blizance.
Za pripadnike Yoruba plemena, porodica je oduvek bila veoma važna, a glavne vrednosti na kojima ona počiva su uzajamna pomoć i briga. Kao i u većini tradicionalnih afričkih društava, porodična zajednica je shvaćena vrlo široko, i neretko broji nekoliko stotina članova. Na čelu zajednice je najstariji član koji nosi ime Bale. Generalno, u celom Yoruba plemenu vlada neki oblik gerontokratije gde su stariji članovi uvek u dominantnoj poziciji, ali kojima je jedan od najvažnijih zadataka, pružanje podrške i zaštite mlađima.
Ovakav kult starih može se prepoznati i u specifičnim verovanjima vezanim za novorođene blizanačke parove. Naime, dete koje se prvo rodi, bez obzira na njegov pol, dobija ime Taiwo, što znači ,,onaj koji je prvi okusio svet“, dok se njegov blizanački par naziva Kehinde, što ima značenje ,,onaj koji je došao posle“. Bez obzira na činjenicu da se rodio prvi, Taiwo se smatra mlađim detetom koga je stariji blizanac, Kehinde, poslao da izvidi kako spoljašnji svet izgleda. Kada Taiwo zaplače, to je signal da je svet spolja bezbedan, te da će Kehindeovo rođenje uslediti. Kasnije tokom života ovih blizanaca, vlada uverenje da će Kehinde biti inteligentan, maštovit i brižljiv, dok će prvorođeni Taiwo biti radoznao, avanturističkog duha, pa i nonšalantan. U odrastanju blizanačkog para, važnu ulogu će imati sveštenik, koji će savetovati majku kako da postupa sa decom i koji će se moliti za njih tzv. Orisha Ibeji, bogu zaštitniku blizanaca.
S obzirom na veliki broj prevremenih porođaja i nedostatak adekvatne medicinske zaštite u ovom delu sveta, stopa neonatalne smrtnosti blizanaca je dugo bila veoma visoka. Da bi pronašle način da se nose sa ovim gubitkom, Yoruba žene koje su pretrpele gubitak, prave male drvene statue, Ibeji, posvećene izgubljenoj deci i nekoliko puta godišnje izvode razne rituale plesa oko statua, pišu i pevaju pesme u slavu blizanaca ili prave nakite kojima se statue kite. Prema predanju, Ibeji simbolično predstavlja jednu dušu koju dva blizanca dele. Ukoliko je jedan od blizanaca u paru uspeo da preživi, daruje se ovom statuom, koja simbolizuje izgubljenu polovinu njegove duše.
Yoruba pleme nije jedino u kom vladaju ovakva maštovita verovanja u vezi sa blizancima, njihovim magijskim poreklom i prirodom. Ovakva tumačenja se mogu pronaći i u tradicijama stanovnika Latinske Amerike- Brazila, Rio de Ženeira, ali i u hrišćanskim kulturama. Antropološke studije pokazuju da postoje mnoge zajedničke metafore i univerzalni simboli u vezi sa blizancima, koji se provlače kroz tradicije i religije naroda i kultura koje nikada nisu imale dodira tokom istorije. Ovakav nalaz ukazuje na kult blizanaca kao jedan od najranijih verskih uverenja široko rasprostranjen i raznovrstan duž ljudske istorije.